Background

life is a maze

VIRGO

The Bottom Line

You can't hit a home run every time you're at bat. Just try to do your best.

In Detail

Ideas are flowing out of you right now, but it's going to take a concentrated effort on your part to shape them into something practical. Your new thoughts are lumps of clay: Full of potential, but in need of a strong vision to transform that potential into reality. Look for that vision in the experiences you have with new people -- there is inspiration in the faces of strangers. Stay in the middle of the crowd and look around -- soak up the energy and create!


每当我正在迷惘中,找不到出路时,总是喜欢到处找心理测验或星座运程玩玩。facebook的anita prediction,、daily advice、 today inspiration、friendster、都会忍不住看看。而每次,总是很惊喜的,friendster的星座都会似是准确的说中我的状况。而那些有点玩弄文字的句子,总是缓冲我的理解,让我读了好几篇才觉得若有所悟。

我也不知道,要坚持还是放弃?找了很久,却毫无头绪,要怎么办呢?心境就和味觉一样,不存在于记忆,想像得到,可是感受不到。在我彷徨的现在,一点也感受不到终于安顿之后的踏实感。看不到未来,于是要绝望吗?放弃吗?重新开始吗?还好有这篇星座预测的叮咛,好像很神奇的给了我看过那么多篇预测之后所想要的答案。这就是了,只不过困在被心境蒙蔽的薄雾里,我要走出来,我会走出来的。请给我再多一点点的时间吧。

2 comments:

Anonymous said...

add oil o.. i got work here n not going back tis dec d.. my Christmas will be celebrate with my sampling trip.. so sad.. anyway.. all the best.. for u n also for me..haha..

sunbliss said...

i see...ur life so packed with ur work o,but it gains experience and knowledge also, jia you n all the best for u too~
waiting for ur back~^^

四月:活着

 距离上次这里更新,刚刚好过了一年。 这一年里,常常围绕思考的一个课题,还是上篇提到的--“人为什么要努力呢?”。但这一次,我觉得,至少比之前的我,已经很肯定这个问题的答案了。 关于一个人的寿命能有多长,生命的宽度能有多宽,这些很少出现在我的思考中,或者,很少深入思考。这些课题,...