Background

星座预测

现在很少会去friendster看看了,但是每次去,都会看看friendster的每日星座。会觉得friendster的星座预言和别的不一样。很少说些今天你会遇见白马王子,今天不是吉日之类的预言,而是有点像激励句子,这是今天关于我星座的话:

Why fight the urge to start new projects today?
If you feel the need to do something new, then do it.

Who cares if you don't exactly have all the time in the world to take it on?

There will never be a period in your life when you have all the time you need to do whatever you want, so waiting for it is pretty silly.

You'll do fine juggling a new relationship, endeavor or job right now.
Just believe in yourself and have fun with it.
Your good attitude will take you a very long way.


其实有点不清楚这段话能够用在我现在生活的哪一方面。但是读着的时候,像有股勇气慢慢增长,给与我力量继续向前。的确有很多事情是我想做的,可是常常说现在哪里有时间,或是现在有资格做吗?结果凉在一旁,然后渐渐忘记,然后就说算了吧。嗯,这样不是很可惜吗?

Have you been having a lot of confusing dreams lately?

Don't fret -- they are not warnings about what is going to happen next in your life, they are just silly visions cooked up by your subconscious.

When you wake up they're gone -- and they should be forgotten.

Being preoccupied with what your sleeping brain comes up with could be a way of procrastinating on some stuff you should be taking care of now.

Get back to reality and concentrate on the concrete.


下午的时候,再去friendster时竟看见另一篇关于给virgo的话。这篇也很适合说给我听,我常常困惑于还未发生的事。想那么多干嘛?还未发生的,就放在那里,等真正来到眼前,才烦恼吧。哈哈,常常说是一套,做又是另一套的。为什么我总是胡思乱想,缚不住飘扬的思绪呢?



No comments:

四月:活着

 距离上次这里更新,刚刚好过了一年。 这一年里,常常围绕思考的一个课题,还是上篇提到的--“人为什么要努力呢?”。但这一次,我觉得,至少比之前的我,已经很肯定这个问题的答案了。 关于一个人的寿命能有多长,生命的宽度能有多宽,这些很少出现在我的思考中,或者,很少深入思考。这些课题,...